De 2e KOUDE DOUCHE PRIJS, november 2024 gaat naar het hoofdkantoor van de
weinig COÖPERATIEVE RABO-BANK
te Oss en haar Hoofdbestuur te Utrecht
Ramp voor Petra
Vorige maand schreven we al over de wijze waarop de Rabobank omgaat met de 86 jaar oude Petra, die al ruim 61 jaar klant is van de Rabobank.
Zij pinde in Oss € 500,–, maar het geld kwam er niet uit, terwijl dat bedrag wel van haar rekening bleek te zijn afgeschreven: ze had hiervan een getuige.
Een van de rijkste banken van Europa
Vanaf dat moment trachtte zij haar geld terug te krijgen van één van de rijkste banken van Europa (total assets: €602 billion).
Ziet u het voor zich? Petra, kan met moeite rondkomen van haar AOW-tje, maar de Rabobank bleek onvermurw-baar, formeel, klantonvriendelijk, stroperige, te onbeschoft om normaal te communiceren.
Ondanks dat Petra aan alle eisen van de Rabobank voldeed, ze moest bijvoorbeeld aangifte doen bij de politie, en ondanks vele toezeggingen van deze bank, kreeg ze haar geld niet terug.
Schriftelijke klacht hoofdkantoor
Wij dienden een schriftelijke klacht in bij het hoofdbestuur te Utrecht, wij dienden deze klacht zelfs vele malen te herhalen, maar dáár in Utrecht is men te druk met het sluiten van filialen en geldautomaten, met het afschaffen van intermenselijke contact tussen bank en klanten, met het schrappen van banen, met internationaal zaken doen, beleggen, etc., maar voor de gewone klant, klanten die deze bank zó groot gemaakt hebben, heeft men geen tijd.
De gewone klant stelt bij deze bank niets meer voor: pas wanneer je enige tonnen op de bank hebt staan, word je gehoord, staan ze bij je op de stoep om je te paaien om – andermans – geld te kunnen beleggen, etc.
Het hoofkantoor, het hoofdbestuur die wij met een klacht en herhalingen van deze klacht schriftelijk benaderden, is te onbeschoft om te antwoorden, zelfs een bericht van ontvangst kon er niet af…
De dag nadat wij de 1e ‘Koude Douche Prijs’ aan de Rabobank uitreikten en op onze socials publiceerden, kwam er al een e-mail bij ons binnen van ene Marcel x, ‘Teamlead Webcare’ van de Rabobank.
Geen idee wat voor functie dit is en van welk functieniveau.
Hij was erg geschrokken van de publicatie van deze prijs, maakte zijn excuses en beloofde mij dat Petra haar geld zo snel mogelijk zou terug ontvangen.
En, wat blijkt? We zijn nu wéér enige weken verder, maar nog steeds geen geld terug: wederom een loze toezegging…
Ik mailde hem voor de zoveelste keer, maar hij wilde geen informatie met mij delen.
Ik mailde hem terug dat ik de juridisch gemachtigde van Petra was en stuurde hem de door haar ondertekende machtiging.
Ik legde hem uit dat ik door deze machtiging juridisch in plaats was getreden van Petra, dat zij niet op internet zat, geen e-mails kon ontvangen / sturen, etc.
Hij mailde me weer terug dat hij geen jurist was en hij dit alles niet begreep.
Dit is – kennelijk – de grote probleemoplosser van de superrijke Rabobank
En van het hoofdbestuur nog steeds geen antwoord op onze klacht…
En heeft Petra haar geld nu eindelijk terug? Nee !
Dus de 2e KOUDE DOUCHE PRIJS,
november 2024 gaat naar de:
weinig
COÖPERATIEVE RABO-BANK
te Oss en haar Hoofdbestuur te Utrecht
Gefeliciteerd!
En we laten het hier niet bij zitten: we gaan verder, desnoods gaan we tot dagvaarding over, maar het geld van Petra moet terug naar de rechtmatige eigenaar: Petra!
Heesch, 4 november 2024.
mr. M.J.M. (Mart) Kievits
Rechtshulpverlener – Juridisch medewerker Rechtswinkel Bernheze.