De “KOUDE DOUCHE PRIJS”, februari 2024 gaat naar:
1) Webshop PRIME AMSTERDAM te Amsterdam?
2) KLARNA BANK AB te Stockholm / Amsterdam
3) INCASSOBUREAU COEO te Rotterdam
PRIME AMSTERDAM is een online webshop en verkoopt online dames- en herenkleding.
https://www.prime-amsterdam.com/
Over dit bedrijf zijn vele klachten.
Zie bijvoorbeeld:
https://webshopchecker.nl/shop/prime-amsterdam-com/#communitytalk, namelijk;
lijkt niet in Nederland gevestigd, hoewel die suggestie wél door hen wordt gewekt, nepkleding, eenmaal bezorgd blijkt het een geheel ander product te zijn (non-conform), slecht en goedkoop materiaal, vermoedelijk door kinderen geproduceerd, chemisch stinkend, in slechte verpakking bezorgd, schoenen in een goedkope papieren enveloppe (verfrommeld…), levertijd drie tot zes weken als de bestelde goederen uit China dienen te komen (vaak het geval), kleding veel te klein (Chinese maten..), grotendeels onbereikbaar per mail / geen of geen enkele inhoudelijke reactie na diverse e-mailverzoeken, per telefoon al helemaal niet bereikbaar, recht van klant om binnen 14 dagen de koop te annuleren wordt genegeerd, etc. etc.
Als je de gekochte kleding terug wil sturen (retourrecht) omdat je niet tevreden bent?
Dit is het retouradres:
‘Lane 1177, Jianlan Road, Meixu Street Dayone Warehouse, YinzhouQu, Country: China, Province: Zhe Jiang Sheng, City: Ningbo Shi, Zip code: 315000’.
Succes!!
Je retourzending komt (vrijwel) nooit aan en het versturen van je pakje kost je minimaal zo’n 35 – 50 euro: vervolgens hoor je er in de meeste gevallen nooit meer iets van (dat zijn de ervaringen van mijn cliënten en van klagers op internet).
Een goedkoper retouradres in Nederland weigert Prime Amsterdam aan je door te geven.
Klarna Bank AB
De betalingen lopen via ‘Klarna Bank AB’, https://www.klarna.com/nl/klantenservice/,
Sveavägen 46, SE-111 34 Stockholm, Reg no: SE556737-0431.
Als je Klarna een e-mail stuurt, dan is dit hun standaard reactie:
‘Goedendag, U heeft gereageerd op een bericht dat automatisch is verstuurd. Uw e-mail zal daarom niet aankomen bij onze klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar via chat, telefoon en het e-mailformulier op onze website. Voor meer informatie en openingstijden kunt u kijken op klarna.nl/klantenservice. We horen graag van u! Met vriendelijke groet, Klarna’.
Als je deze aanwijzingen opvolgt, dan hoor je óf niets inhoudelijks, of je wordt gewezen op je (vermeende) betalingsverplichting en men antwoordt dat je de gekochte goederen moet opsturen naar China…
Incassobureaus COEO
Als je niet betaalt, dan krijg je ‘Incassobureaus COEO’ te Rotterdam op je dak
(https://coeo-incasso.nl/).
Als je ‘COEO’ een e-mail stuurt, met inhoudelijk degelijk onderbouwd waarom cliënten zich op het standpunt stellen dat er geen vordering jegens hen bestaat, of waarom zij niet van plan zijn de door hen gekochte kleding niet naar China sturen, dan is dit het standaardantwoord:
‘Geachte heer/ mevrouw, Wij hebben uw email ontvangen en toegevoegd aan dossier 96xxxxxx. Wij doen ons best uw email binnen 5 werkdagen te behandelen. Met vriendelijke groet, Coeo Incasso’
Vervolgens hoor je niets meer…
Standaard, op elke e-mail aan COEO, krijg je het volgende bericht terug:
|
|||||||||||
Geachte heer/ mevrouw,
Wij hebben uw e-mail ontvangen en toegevoegd aan dossier 96xxxxxxx Heeft u verdere vragen? Bezoek dan onze portal Mijn coeo:
Met vriendelijke groet, |
Vervolgens hoor je nooit meer iets van ‘COEO’…
Klachten bij ‘COEO’ worden óf niet beantwoord óf worden door de jurist van COEO, mr. R. Doornheim, om onduidelijke redenen niet ontvankelijk en/ of ongegrond verklaard (slager keurt zijn eigen vlees…).
Hij eindigt zijn ‘besluit’ vervolgens met:
‘Uw eis
Op uw eis om het dossier per ommegaande in te trekken kan ik helaas niet in gaan. Deze klachtenprocedure is niet voor inhoudelijke vorderingen bestemd en het dossier oogt op zichzelf staand niet onrechtmatig om een onmiddellijke intrekking te rechtvaardigen. Klarna Bank AB is om een bevestiging verzocht of zij wenst te persisteren in de vordering, dan wel het dossier wenst in te trekken. U ontvangt bericht hierover van mijn collega’s zodra het standpunt van Klarna Bank AB is bevestigd. Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd’.
Vervolgens hoor je niets meer van ‘COEO’, noch van ‘Klarna’, noch van ‘Prime Amsterdam’.
Intussen hangt er al bijna vijf maanden bij mijn cliënten een dagvaarding – als een ‘Zwaard van Damocles’ boven hun hoofd: ‘Prime Amsterdam’, ‘Klarna Bank’ én ‘COEO’ weigeren helderheid te verschaffen, inhoudelijk op de klacht van cliënten te reageren, over de vraag of de vermeende vordering wél of niet wordt ingetrokken.
Zó ga je niet met klanten (consumenten) om!
Ik verzocht ‘Prime Amsterdam’, ‘Klarna Bank’ én ‘COEO’ méérmalen per e-mail om in deze helderheid te verschaffen, maar ik mocht – na weken lang wachten – geen enkel inhoudelijk antwoord ontvangen.
Ik gaf hen allen nog een allerlaatste mogelijkheid om te reageren op ons voorgenomen besluit om hen de ‘Koude Douche Prijs’ uit te reiken.
Weerwoord van Prime Amsterdam:
Géen enkele reactie ontvangen!
Weerwoord van Klarna Bank:
Géen enkele reactie ontvangen!
Weerwoord van Incassobureau COEO:
Géen enkele reactie ontvangen!
De “KOUDE DOUCHE PRIJS”, februari 2024 gaat dan ook naar:
Webshop ‘PRIME AMSTERDAM’ te Amsterdam?
‘KLARNA BANK AB’ te Stockholm / Amsterdam
‘INCASSOBUREAU COEO’ te Rotterdam
Heesch, 2 februari 2024.
mr. M.J.M. (Mart) Kievits
Rechtshulpverlener – Juridisch medewerker Rechtswinkel Bernheze.