College van B&W Bernheze lapt haar eigen Klachtenregeling aan haar laars.
Aan de gemeenteraad van de Gemeente Bernheze
De Misse 6
5384 BZ Heesch
Per e-mail: gemeente@bernheze.org, griffie@bernheze.org en gewone post
Heesch, 24 september 2025
K L A C H T
Betreft: Klacht over gedraging / een nalaten van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bernheze
Ons kenmerk: 2025.09.04/B
Uw kenmerk: n.v.t.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Op 4 september jl. (20 dagen geleden) diende ik een schriftelijke klacht in tegen het college van B&W gemeente Bernheze.
Ik verwijs u naar de bijlagen.
Conform art. 2.5 onder e. van de Klachtenregeling Bernheze is de burgemeester namens de raad de klachtbehandelaar.
(De klachtbehandelaar is degene die de klacht onderzoekt (de klager en beklaagde hoort) en de klacht inhoudelijk beoordeelt en beslist over de aan de klacht verbonden conclusies. e. de burgemeester, namens de gemeenteraad, als het een gedraging van de gemeenteraad, een commissie of van het college van burgemeester en wethouders betreft.
Tot op heden heb ik na het indienen van onderhavige klacht niets mogen vernemen, niet van de burgemeester, niet van enig raadslid, etc.
Mocht ik niet uiterlijke vóór woensdag 1 oktober 2025 van de burgemeester vernemen of hij de klacht in behandeling zal nemen, ga ik ervan uit dat deze niet in behandeling wordt genomen en zal ik mij helaas dienen te wenden tot de Nationale Ombudsman.
(Artikel 3.4 Schriftelijke afronding
- De klachtbehandelaar stelt de klager schriftelijk en gemotiveerd in kennis van de bevindingen van het onderzoek naar de klacht, het oordeel (indien van toepassing) en de eventuele conclusies die daaraan worden verbonden zoals bedoeld in art. 9:12 Awb.
- De klachtbehandelaar registreert de afdoeningsbrief en informeert hierover de klachten-coördinator en de beklaagde.
- In deze afdoeningsbrief wordt vermeld dat de klager, het recht heeft om zich te wenden tot de Nationale Ombudsman.)
Ik hoop oprecht dat u het niet zover zult laten komen.
Met groet,
M. Kievits
mr. M.J.M. Kievits
– Juridisch medewerker Rechtswinkel Bernheze.
https://rechtswinkelbernheze.nl/
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Van: info@kievits-konsults.nl <info@kievits-konsults.nl>
Verzonden: donderdag 4 september 2025 19:25
Aan: ‘Postkamer’ <gemeente@bernheze.org>; griffie@bernheze.org
CC: info@kievits-konsults.nl; info@rechtswinkel-bernheze.nl
Onderwerp: Klacht over gedraging / een nalaten van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bernheze
Aan de gemeenteraad van de Gemeente Bernheze
De Misse 6
5384 BZ Heesch
Per e-mail: gemeente@bernheze.org, griffie@bernheze.org en gewone post
Heesch, 4 september 2025
K L A C H T
Betreft: Klacht over gedraging / een nalaten van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bernheze
Ons kenmerk: 2025.09.04/A
Uw kenmerk: n.v.t.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Geachte raad / leden van de raad,
Bij deze dien ik een klacht in tegen het college van B&W gemeente Bernheze.
Ik verwijs u kortheidshalve naar de vier bijlagen
Met groet,
M. Kievits
mr. M.J.M. Kievits
– Juridisch medewerker Rechtswinkel Bernheze.
https://rechtswinkelbernheze.nl/